234 MİLYON TL'LİK MALİ KATKI

Yerel Medyaya Basın İlan Kurumu’ndan 234 Milyon TL’lik Mali Katkı


Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Gaziantep’te düzenlenen bir istişare programında bölge basınının temsilcileriyle bir araya geldi. Toplantıda; sektörel dönüşüm süreçleri, resmi ilan destek mekanizmaları ve basının geleceği masaya yatırıldı.

Gaziantep, Şanlıurfa, Kilis ve Kahramanmaraş’tan çok sayıda basın mensubunun katıldığı buluşmada; yerel medyanın güncel durumu, karşılaştıkları zorluklar ve çözüm arayışları değerlendirildi. Genel Müdür Çay, Adana ile başlattıkları bölgesel temasların Gaziantep ile devam ettiğini, yakında Malatya ve Diyarbakır’da da benzer etkinlikler düzenleyeceklerini bildirdi. Çay, medya kuruluşlarıyla doğrudan iletişim kurmanın, sorunları yerinde tespit etmek adına elzem olduğunu vurguladı.

234 Milyon Lirayı Aşan Destek Paketi

Bölgesel verilere dikkat çeken Çay, 2025 yılı içerisinde Gaziantep Bölge Müdürlüğü sorumluluk sahasındaki medya organlarına 234 milyon liranın üzerinde bir destek sağlandığını aktardı. 2026 yılının ilk altı ayında bu rakamın 124 milyon liraya ulaştığını belirten Çay, yıl sonu hedeflerinin geçen yılki toplam desteği aşmak olduğunu ifade etti. Çay, resmi ilan ve reklamların sürekli takibini yaptıklarını ve kaynakların genişletilmesi için yoğun gayret gösterdiklerini belirtti.

"BİK’in Gücü, Medyanın Gücüdür"

Kurumun stratejik bir noktada olduğunu vurgulayan Çay, BİK güçlendikçe yerel ve ulusal basına sunulan katkının da artacağını dile getirdi. Yerel basın temsilcilerinin sergilediği dayanışma ruhunun kendileri için motivasyon kaynağı olduğunu ifade eden Çay, iş birliği içinde çalışmanın sorunların aşılmasında anahtar rol oynadığını söyledi.

Dijital Dönüşüm ve Yeni BİK Analitik Modeli

Dijital habercilikteki ilerlemelere de değinen Genel Müdür Çay, internet haber siteleri için geliştirilen "BİK Analitik" sisteminin güncellenmiş versiyonunun temmuz ayında kullanıma sunulacağı müjdesini verdi. Yeni altyapının dijital yayıncılığın ihtiyaçlarını çok daha iyi karşılayacağını belirten Çay, Meclis bünyesinde yürütülen dijital telif çalışmalarını da yakından izlediklerini ve katkı sunmaya hazır olduklarını belirtti.

Akademik İş Birliği ve Staj İmkanları

Sektörün nitelikli personel ihtiyacına dikkat çeken Çay, üniversitelerle köprü kurmanın önemine değindi. Genç gazetecilerin sektöre hazırlanması adına staj programlarının kapsamının genişletildiğini, artık sadece Genel Müdürlükte değil, bölge müdürlüklerinde de staj yapılabileceğini açıkladı.

"Gelirleri Artırmak Bir Zorunluluktur"

Basın kuruluşlarının ekonomik varlıklarını sürdürebilmeleri için resmi ilanların yanı sıra reklam gelirlerinin de artırılması gerektiğini savunan Çay, "Ekosistemi büyütmekten başka şansımız yok" diyerek yerel medya için yeni gelir kanalları oluşturma çalışmalarının hız kesmeden sürdüğünü ifade etti.

Gaziantep’teki toplantı, basın temsilcilerinin talep ve önerilerinin dinlenmesinin ardından sona erdi. Programa, Kurumsal İletişim Müdürü Emre Tosun, İnsan Kaynakları Müdürü Ramazan Duman ve Gaziantep Bölge Müdürü Arda Aşkın da iştirak etti.