Çankırı’da Öğrencilere Sağlık Eğitimi Verildi

Çankırı'da hayata geçirilen "Sağlıklı Çocuk Sağlıklı Gelecek" projesiyle öğrencilere yönelik sağlık eğitimlerine kararlılıkla devam ediliyor. Erken yaşta sağlıklı yaşam bilinci oluşturmayı amaçlayan bu etkinlikler sayesinde kent genelinde binlerce çocuğa ulaşıldı.

Sağlık Bakanlığı'nın koordinesinde yürütülen ve Çankırı'daki çocukların sağlık farkındalığını artırmayı hedefleyen program, 2025-2026 eğitim-öğretim döneminde de yoğun bir tempoyla sürdürülüyor. İl merkezi ve ilçelerdeki pek çok okulda, öğrencilerin bilinçlenmesi adına bilgilendirici faaliyetler organize edildi.

Geçtiğimiz Ekim ayından bu yana yürütülen saha çalışmaları neticesinde, 18 farklı okulda eğitim gören 2 bin 836 öğrenciyle bir araya gelindi. Okul öncesi ve ilkokul düzeyindeki çocukların en az yüzde 10'una erişilmesi planlanırken, yürütülen başarılı çalışmalar sayesinde bu hedef ikiye katlanarak öğrencilerin yüzde 22,6'sına ulaşıldı.

Eğitim serisinin son durakları Atkaracalar Cumhuriyet İlkokulu ile Kurşunlu ilçesinde bulunan Tevfik Fikret ve Şehit Teğmen Korhan Kuruçay ilkokulları oldu. Bu okullarda gerçekleştirilen etkinliklerde miniklere; temizlik ve kişisel hijyen kuralları, ağız ve diş bakımı, hareketli yaşamın faydaları ile genel sağlık kültürünün geliştirilmesi gibi kritik konularda bilgiler aktarıldı.

Çocukların yaş seviyelerine özel olarak tasarlanan buluşmalarda, teorik anlatımların yanı sıra uygulamalı pratiklere de yer verildi. İnteraktif yöntemlerle desteklenen bu farkındalık çalışmalarıyla, çocukların günlük hayatlarında daha doğru ve sağlıklı kararlar almaları amaçlanıyor.

Program kapsamında eğitimlere ilgi gösteren öğrencilere, onlara rehberlik eden öğretmenlere ve projeye destek veren tüm kurumlara teşekkür edilirken, nesillerin sağlıkla büyümesi adına bu tür eğitici faaliyetlerin gelecekte de kesintisiz devam edeceği vurgulandı. Çankırı'da hayata geçirilen "Sağlıklı Çocuk Sağlıklı Gelecek" projesiyle öğrencilere yönelik sağlık eğitimlerine kararlılıkla devam ediliyor. Erken yaşta sağlıklı yaşam bilinci oluşturmayı amaçlayan bu etkinlikler sayesinde kent genelinde binlerce çocuğa ulaşıldı.

Sağlık Bakanlığı'nın koordinesinde yürütülen ve Çankırı'daki çocukların sağlık farkındalığını artırmayı hedefleyen program, 2025-2026 eğitim-öğretim döneminde de yoğun bir tempoyla sürdürülüyor. İl merkezi ve ilçelerdeki pek çok okulda, öğrencilerin bilinçlenmesi adına bilgilendirici faaliyetler organize edildi.

Geçtiğimiz Ekim ayından bu yana yürütülen saha çalışmaları neticesinde, 18 farklı okulda eğitim gören 2 bin 836 öğrenciyle bir araya gelindi. Okul öncesi ve ilkokul düzeyindeki çocukların en az yüzde 10'una erişilmesi planlanırken, yürütülen başarılı çalışmalar sayesinde bu hedef ikiye katlanarak öğrencilerin yüzde 22,6'sına ulaşıldı.

Eğitim serisinin son durakları Atkaracalar Cumhuriyet İlkokulu ile Kurşunlu ilçesinde bulunan Tevfik Fikret ve Şehit Teğmen Korhan Kuruçay ilkokulları oldu. Bu okullarda gerçekleştirilen etkinliklerde miniklere; temizlik ve kişisel hijyen kuralları, ağız ve diş bakımı, hareketli yaşamın faydaları ile genel sağlık kültürünün geliştirilmesi gibi kritik konularda bilgiler aktarıldı.

Çocukların yaş seviyelerine özel olarak tasarlanan buluşmalarda, teorik anlatımların yanı sıra uygulamalı pratiklere de yer verildi. İnteraktif yöntemlerle desteklenen bu farkındalık çalışmalarıyla, çocukların günlük hayatlarında daha doğru ve sağlıklı kararlar almaları amaçlanıyor.

Program kapsamında eğitimlere ilgi gösteren öğrencilere, onlara rehberlik eden öğretmenlere ve projeye destek veren tüm kurumlara teşekkür edilirken, nesillerin sağlıkla büyümesi adına bu tür eğitici faaliyetlerin gelecekte de kesintisiz devam edeceği vurgulandı.