Günde 5 fincana kadar kahve tüketimi kalp hastalığı riskini düşürebilir

Kahve severleri ilgilendiren yeni araştırma, günlük tüketim alışkanlıklarına farklı bir bakış getirdi. Güne bir fincan kahveyle başlayan milyonlarca kişiyi ilgilendiren bulgulara göre, ölçülü kahve tüketimi kalp sağlığı açısından sanıldığı kadar olumsuz olmayabilir. Peki günde kaç fincan kahve içmek güvenli ve kahvenin kalp hastalıkları üzerindeki etkisi ne?

Kahve tüketimiyle ilgili yıllardır süren tartışmalara yeni bir çalışma eklendi. Amerikan Kalp Derneği’nin (AHA) yayımladığı yeni bilimsel bildiride, çoğu yetişkin için günde 400 miligrama kadar kafein tüketiminin, yani yaklaşık 3 ila 5 fincan sade kahvenin, genel olarak güvenli olduğu belirtildi. Araştırmalar ayrıca makul miktarda kahve tüketiminin bazı kalp-damar hastalıklarıyla daha düşük risk arasında bağlantı olabileceğine işaret ediyor.


AHA’nın değerlendirmesine göre düzenli kafeinli kahve tüketimi; tip 2 diyabet, kalp hastalığı, felç ve kalp yetmezliği riskinin daha düşük olmasıyla ilişkilendiriliyor. Bununla birlikte uzmanlar, bu bulguların kahvenin kesin olarak hastalıkları önlediği anlamına gelmediğini, çalışmaların önemli bölümünün gözlemsel olduğunu ve neden-sonuç ilişkisi kurulamayacağını vurguluyor.


Kahvenin kalp ritmi üzerindeki etkileri de araştırmada dikkat çekti. AHA, randomize klinik araştırmaların kafeinli kahve tüketiminin düzensiz kalp ritmi olarak bilinen atriyal fibrilasyonun tekrarlama riskinde azalmayla ilişkili olabileceğini gösterdiğini aktardı. Ancak aynı miktarda kahvenin bazı kişilerde erken kalp atımlarını artırabileceği de belirtildi.


KAHVENİN NASIL HAZIRLANDIĞI DA ÖNEMLİ


Uzmanlara göre kahvenin olası faydaları tüketilen kahvenin türüne ve hazırlanma biçimine göre değişebiliyor. Özellikle filtre kahve ve hazır kahvede bulunmayan kafestol adlı bileşik, Türk kahvesi, espresso ve French press gibi filtresiz kahvelerde bulunuyor. Kafestolün LDL olarak bilinen “kötü” kolesterolü yükseltebildiği belirtiliyor.


Bunun yanı sıra kahveye eklenen şeker, şurup ve krema gibi ürünlerin de söz konusu olumlu ilişkilere etkisi olabileceği ifade ediliyor. AHA, özellikle sade ve şekersiz kahvenin araştırmalarda daha fazla öne çıktığını belirtiyor.


ENERJİ İÇECEKLERİNE DİKKAT


Araştırmada kahve ile yüksek miktarda kafein içeren enerji içeceklerinin aynı değerlendirilmemesi gerektiği de vurgulandı. AHA’ya göre enerji içecekleri ve enerji shotları gibi yüksek doz kafein içeren ürünler, kan basıncında yükselme ve düzensiz kalp ritmi gibi kardiyovasküler sorunlarla ilişkilendiriliyor.


Uzmanlar ayrıca herkesin kafeine verdiği tepkinin aynı olmadığını hatırlatıyor. Yaş, kullanılan ilaçlar, mevcut sağlık sorunları ve genetik farklılıklar, kişinin kafeini nasıl metabolize ettiğini ve ne kadarına karşı hassas olduğunu etkileyebiliyor. Bu nedenle uzmanlar, kahvenin olası faydalarından yararlanmak amacıyla aşırı tüketim yapılmaması ve kişisel kafein toleransının dikkate alınması gerektiğini belirtiyor.




Kaynak: Haber Merkezi